Gradient Nevada 2 (nevyrábí se)
Gradient představuje nové křídlo Nevada 2 (2016), jedná se opět o kluzák nejvyšší třídy v kategorii ENB, hrdého nástupce celosvětově uznávané a úspěšné první Nevady (2012) - objednávejte testovací lety
PG-Shop.cz : přihlášení
Gradient představuje nové křídlo Nevada 2 (2016), jedná se opět o kluzák nejvyšší třídy v kategorii ENB, hrdého nástupce celosvětově uznávané a úspěšné první Nevady (2012) - objednávejte testovací lety
Nevada 2 je stejně jako předchůdce konstruována jako vysokovýkonný kluzák kategorie EN-B, a proto je určena pro zkušenější piloty, kteří již zvládají aktivní pilotáž a využijí i uřídí její potenciál na plném speedu!! (šlapat do speedu se nejlépe naučíte na křídle Golden4)
BONUS pro stávající Gradient zákazníky - máme pro Vás velmi výhodné podmínky při výměně vašeho kluzáku - možný protiúčet a nebo pomoc s prodejem ve spolupráci s naším http://www.paragliding-bazar.cz
Mirek Volný - můj první dojem z křídla NEVADA2
Na první pohled překvapí jak málo má šňůr - 225metrů je fakt málo a vyvázání 2,3,2+ řidička vypadá "řídce". Volné konce mi připomínají Aspena5 - jsou tenké a mají na Céčkách madélka k řízení když se speeduje.
Také pruty v náběžce (v C řadě) jsou neobvikle dlouhé a poteší jejich trvanlivé uložení - kdo viděl některá křídla jiných výrobců po pár letech, tak ví o čem mluvím...
VO systém - vyvázaná žebra jsou více otevřená do V a jinak jsou v otvory v náběžce docela malé.
Štíhlost křídla možná překvapí ty co čakali žížalu (oproti předchozí Nevadě), ale jistě přispěje příjemnému ovládání a výkon se dá do vrchlíku dostat i jinak, jak už mnoho křídel z posledních let předvádí.
Dynamika křídla byla cítit i ve slabých podmínkách, když jsem poprvé na Rané svahoval tak se dala příjemě využít a těším se jak si s ní pohraju v silnějším stoupání v Pieve.(aktualizováno 07/2016 - točí a stoupá podle mě srovnatelně s nejlepšími křídly v kategorii a na plném speedu mě udivilo jak je mimořádně klidná!)
Prostě čistý rukopis a elegance, tak jak jsme si za ta léta u Gradient kluzáků asi všichni oblíbili, mě znovu natchl a velmi potěšil - cítím, že Nevada 2 má před sebou radostnou budoucnost.
Vyvíjet nový kluzák je nejen otázkou lásky k létání všech lidí ve vývojovém oddělení firmy Gradient, ale také o jejich velké odpovědnosti přinést pilotům něco nového a vylepšeného.
Konstrukce kluzáku je jen první etapou. Tou druhou je samotné naladění. Vyladit kluzák aby byl výkonný a zároveň bezpečný tak, aby splnil přísná kritéria kategorie EN-B, je samo o sobě náročnou výzvou. Výkonnost a potenciál Nevady2 se ověřoval a vylepšoval při skutečném XC létání v Brazílii a Jižní Africe. Chování se pak dolaďovalo v Itálii, Rakousku a České republice.
Po roce intenzivní práce jsme dosáhli vytyčeného cíle a můžeme Vám s hrdostí představit kluzák Nevada2, jež je kluzákem jak pro příležitostné piloty, tak i pro XC piloty, kteří ocení potenciál a pasivní bezpečnost kluzáku.
Nevada2 | jednotky | 22 | 24 | 26 | 28 | 30 |
Rozložená plocha | m2 | 21.80 | 23.20 | 25.20 | 27.54 | 30.00 |
Projekční plocha | m2 | 18.43 | 19.61 | 21.30 | 23.28 | 25.36 |
Rozpětí | m | 11.23 | 11.59 | 12.08 | 12.62 | 13.18 |
Projekční rozpětí | m | 8.73 | 9.01 | 9.39 | 9.81 | 10.25 |
Štíhlost | 5.75 | 5.75 | 5.75 | 5.75 | 5.75 | |
Projekční štíhlost | 4.14 | 4.14 | 4.14 | 4.14 | 4.14 | |
Max. hloubka | m | 2.37 | 2.45 | 2.55 | 2.67 | 2.79 |
Min. hloubka | m | 0.52 | 0.54 | 0.56 | 0.59 | 0.61 |
Počet komor | 56 | 56 | 56 | 56 | 56 | |
Spotřeba šňůr(1) | m | 198.6 | 205.6 | 213.5 | 224.7 | 235.0 |
Váha kluzáku | kg | 4.7 | 5.0 | 5.4 | 5.7 | |
Vzletová váha(2) | kg | 62-78 | 75-90 | 85-102 | 95-115 | 110-130 |