Křídlo prošlo certifikací, nyní je výrobě a čekáme na dodání prvních kusů do ČR! Díky tomu, že DENA je opravdu vyjímečna, zařazuje se po boku velmi úspěšného začátečnického ENB křídla UP MAKALU 4, které se nadále bude vyrábět.
O vývoji křídla
Tým našich instruktorů létal na několika vývojových verzích tohoto kluzáku a tak jsme měli možnost z blízka sledovat jakou péči Michal Šneiberg, Franta Pavloušek a Jirka Dlask tomuto křídlu dali.... navíc při testování přeletových vlastností Šnajby uletěl 222km fai trojuhelník (aby mladým talentům, letícím pod jeho vedením za ním, na křídlech vyšších kategorií ukázal, že to jde také). Je tu tedy nové křídlo v kategorii ENA které je opravdu vhodné na přelety a limitem jsou tedy vaše schopnosti.
Křídlo DENA je nadupané moderními konstrukčními prvky a navíc na náběžce je dvouzástěrový skytex Everlast - náročnost výroby je podobná kluzáku KIBO 2. Díky negativnímu 3D tvarování panelů je náběžka čistá i při letu, na speedu a nejen že to přispívá ke značnému zvýšení výkonu, ale taky to krásně vypadá. Od vývoje vysokovýkonného bestselleru END Meru, byl tento technologický prvek poprvé použit pří vývoji ENA křídla. Uvnitř křídla DENA najdete další prvky z designu vyšších tříd, které byly speciálně optimalizovány pro kategorii ENA. Patří mezi ně bezoplety v galerii, počet 50ti komor, optimalizovaná délka výstuže v náběžné hraně, žraločí nos, skryté švy na mini-žebrech, 12 mm široké popruhy a konce křídla "wingtips" se sníženým odporem.
Pro koho je Dena určena?
Dena je určena pro talentované nebo ambiciózní začátečníky ihned po ukončení výcviku nebo pro zkušené rekreační piloty, pro které je důležitá bezpečnost a hledají nejvyšší výkonnostní potenciál ve třídě ENA.
Jak to teda letí?
Dena zaujme svou jednoduchostí, která je typická pro kategorii ENA, již během nafukování na startu. Abychom udrželi přehledné třídění šňůr, jsou použity různé barevné hlavní šňůry, zatímco šňůry galerie mají tenčí průměr pro menší odporu vzduchu. Ve vzduchu se okamžitě cítíte pohodlně. Deny živá ale nepřehnaná a precizní reakce na vaše zásahy do řízení Vás bude motivovat k pronásledování první termiky nebo přispívá k pohodě na vašich přeletech. Dena je prostě duší sportovní kluzák s působivou ovladatelností, výkonem a kvalitou.
Technické parametry:
velikost |
XS |
S |
S/M |
M |
L |
plocha (m2) |
20,7 |
23,1 |
25,3 |
27,3 |
29,2 |
procha proj. |
17,5 |
19,6 |
21,4 |
23,1 |
24,8 |
rozpětí (m) |
10,4 |
11,0 |
11,5 |
11,9 |
12,4 |
rozpětí proj. (m) |
8,3 |
8,7 |
9,1 |
9,5 |
9,8 |
štíhlost |
5,2 |
5,2 |
5,2 |
5,2 |
5,2 |
štíhlost proj. |
3,9 |
3,9 |
3,9 |
3,9 |
3,9 |
Počet komor |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
délka všech šnůr (m) |
264 |
280 |
295 |
306 |
319 |
počet šňůr |
154 |
154 |
154 |
154 |
154 |
Hmotnost (kg) |
4,0 |
4,2 |
4,4 |
4,7 |
5,0 |
Kategorie LTF/EN |
A |
A |
A |
A |
A |
Kompletí vzletová hmotnost (kg) |
55-75 |
65-85 |
75-95 |
85-110 |
100-130 |