koncept
Golden4 je nejnovější kluzák z dílny Gradient. Golden4 je přímým následovníkem nejúspěšnější Gradient modelové řady Golden/Orbit. Výsledkem je čistý aerodynamický design s ohromným potenciálem využití pro nejširší pilotní skupinu. Agilita, lehkost použití a výkonové parametry Golden4 jsou postaveny na silném základu pasivní bezpečnosti. To je to, co dělá z Golden4 opravdu spolehlivého partnera. Létání se stává intuitivním a tudíž Vám zůstává spousta prostoru na rozhodnutí o samotném letu.
Charakteristika
Létání s Golden4 začíná typicky jednoduchým startem, takovým na jaký jsou Gradient piloti na celém světě zvyklí. Golden4 je schopen kroužit ve velmi malých kruzích bez zbytečného náklonu. Kluzák reaguje okamžitě na přenášení váhy. Velmi dobře vyvážená dynamika a přesně definovaný bod přetažení dává tomuto kluzáku typický Gradient handling. Kluzák se chová velmi předvídatelně a plynule i v extrémních situacích a upevňuje Vaši důvěru v Golden4 bez ohledu na to, jestli jste způsobili kolaps Vy nebo turbulence.
Konstrukce
Gradient ověřený DDsystém umožnil vyvinout kluzák střední třídy s mimořádným výkonem bez kompromisů ve stabilitě a pasivní bezpečnosti. Golden4 má tři řady hlavních šňůr, systém, který Gradient již léta používá. Pečlivý výběr materiálu a konstrukce každého detailu zaručuje optimální rozložení sil v jakékoli situaci. Progresivní odstupňování tloušťky šňůr v kombinaci se skladbou vhodných materiálů zajišťují dlouhodobě správnou geometrii. Velmi podstatný je také systém vstupních otvorů, především jejich umístění a velikost, který zaručuje plnění vrchlíku v maximálním rozsahu úhlů náběhu.
Everlast
Golden4 je první Gradient kluzák, kde jsme standardně použili EVERLAST, dvakrát zatřenou Porcher tkaninu. EVERLAST byl vyvinut ve spolupráci vývojového týmu Gradient a Porcher sport, Gradient má na tento speciální materiál exkluzivitu použití. Nacházení elegantních a jednoduchých řešení je naším cílem.
Technická data
velikost |
|
22 |
24 |
26 |
28 |
30 |
Rozložená plocha |
m2 |
22.42 |
24.40 |
26.57 |
28.95 |
31.30 |
Projektovaná plocha |
m2 |
19.31 |
21.02 |
22.89 |
24.94 |
26.98 |
Rozpětí |
m |
10.89 |
11.35 |
11.86 |
12.38 |
12.88 |
Projektované rozpětí |
m |
8.96 |
9.35 |
9.75 |
10.18 |
10.59 |
Štíhlost |
|
5.3 |
5.3 |
5.3 |
5.3 |
5.3 |
Projektovaná štíhlost |
|
4.16 |
4.16 |
4.16 |
4.16 |
4.16 |
Max. hloubka |
m |
2.58 |
2.69 |
2.81 |
2.93 |
3.05 |
Min. hloubka |
m |
0.62 |
0.64 |
0.67 |
0.70 |
0.73 |
Počet komor |
|
51 |
51 |
51 |
51 |
51 |
Spotřeba šňůr |
m |
230.7 |
240.7 |
251.2 |
262.2 |
272.7 |
Váha kluzáku |
kg |
4.3 |
4.9 |
5.2 |
5.6 |
5.9 |
Min. vzletová váha |
kg |
62 |
75 |
85 |
95 |
110 |
Max. vzletová váha |
kg |
77 |
90 |
100 |
115 |
130 |
|
|
|
|
|
|
|
Certifikace EN* |
|
(B) |
(B) |
B |
B |
B |
*Tato data jsou platná pro střed váhového rozpětí
Poznámka:Data o výkonech jsou závislá na zatížení, typu postroje a pozice pilota.
>>
Gradient se rozhodl ukončit honbu v publikování údajů o výkonnosti. Vzhledem k jejich proměnlivosti je téměř nemožné tyto údaje získatnebo dokázat s jakoukoli přijatelnou mírou přesnosti. V posledních několika letech jsou důsledkem této situace neustálé dohady a fakt, že zlepšení je vždy možné dosahovat také na papíře. Nakonec to znamená, že čím odvážnější je výrobce, tím víc oslňující čísla je schopenvytvořit. Tato skutečnost je známá všem, kdo se pohybují v tomto oboru delší dobu, a je na čase skoncovat s touto stupňující se tendencízpůsobující hysterii. Někteří další výrobci se již k této myšlence připojili a doufáme, že budou následovat i další. Pokud chcete vidětobvyklá "přesná čísla", je nám líto, ale nemůžeme pomoci - nemáme je. Nemyslíme si, že je správné publikovat jakékoli údaje bez přítomnosti pevných norem pro zaznamenávání údajů o výkonnosti v tomto odvětví.