prostě pecka > Advance zdokonaluje koncept Impress3 a ubírá KILO a půl - Lightness je tady jako 2,8kg lehkýpostroj, kterývesvé současné podobězcelauspokojípotřebynáročnéhocrosscountrypilota.Máintegrovný záložák,certifikovanýchrániča lepší aerodynamiku (díky nafukovací části za hlavou pilota)+ vlastní batoh a kompresní obal na křídlo. Již se nevyrábí - nahrazeno modelem Lightness 3
lehkýpostroj, kterývesvé současné podobězcelauspokojípotřebynáročnéhocrosscountrypilota.Máintegrovný záložák,certifikovanýchrániča lepší aerodynamiku (díky nafukovací části za hlavou pilota)aopětpřichází svlastnímbatohem,nynívčetně kompresního obalu COMPRESSBAGsvětle.
Nečekejte žádné ořezávátko jako byla stará Lajtneska (ze které měl každý pocit, že se rozpadne už když se na ni špatně podíváte) Kdo si to nepamatuje, tak Lightness se vyvynula pro Kriegla na Xalps a byla fakt lehká -
Protože Lightness 2 je určena pro přeletář jako pokračování unikátního konceptu sedaček bez desky v sedací části LIGHTNESS/IMPRESS 3. Sedačka nabízí maximální komfort a je tak aerodynamicky zdařilé, jak je to jen možné. S EN/LTF certifikovaným chráničem zad váží pouze necelá 3kg – je opravdu extrémně lehká a kompaktní.
S tímto novým designem – bez desky – je váha vašeho těla podporována nemačkavou sedací plochou, což přináší mnohem pohodlnější posed či leh v sedačce. Je přizpůsobena tak, aby nezpůsobovala otlačená místa, která jsou nepříjemná hlavně při dlouhých letech, což je jedna s důležitých výhod oproti běžné sedačce.
Perfektní aerodynamika
Při vývoji Lightness 2 stejně jako u IMPRESS 3 byly použity výsledky mnohých testů a měření ve větrném tunelu. Advance se zaměřili výhradně na aerodynamiku, jmenovitě na proudění vzduchu kolem hrudníku a nohou. Výsledkem je nízký odpor a geometricky vyvážená sedačka s u Impress3 ověřeným konceptem "kokpit+spoiler"
Vlastnosti
mimořádně kompaktní úložný systém na záložní padák s reverzními klasickým Advance zipy
kde ubylo těch 1,5 kilo 1) je z velké části na kapotáži malinko ubral i matroš na gramáži, ale hravně jak je patrné na foto místo popruhů jsou zde jen provázky na prusíky /podle mě dostatečné řešení pevnné a případně velmi snado opravitelné/ navíc má namáhané prokluzové části z kovu (je na FOTO v mých prstech)
2) sedací část velmi pevně podpírá tělo - pocitově k nerozeznání od I3 střihy jsou mírně jiné mě skvěle padnou - zaradoval jsem se že s klidem opustím I3 (pohodlí NAPROSTO nesrovnatelné se starou Lightness!)
3) kontejner uložení ZP přišel o jedinou NEblbuvzdournou věc - je zde navíc jedna jehla k uzavření - je to sice složitější proces, ale člověk to nedělá tak často
4) pěnovej chránič už na první omakání vzbuzuje důvěru (i velikostí), zdá se mi stejně širokej než u I3 a na náraz i pevnější
5) uložnej prostor na zádech je o facku menší (za hlavou se nafukuje malá aerodynamická část - dobré řešení nebránící zaklonění hlavy v hodněkapkovité přibě při pohledu nahoru), kdo měl problém se vejit do I3 bude zde tímto nucen používat nový batoh co je součástí (je skladnej lehkej)
6) batoh sám má fajn zádový systém s větráním a nepropustnou vrstvou (NEPROPOTÍŚ si vrchlík až budeš u vás v Beskydech někde do krpálu v parnym létě i když z tepe poteče proudem)
7) systém uzavírání kokonu je shodný s I3 a pultík je zas o chlup menší tak akorát se mi vejde 0,5 lahev, SPOT(nebo jiný lokátor), akupack pro XCtrack 2musly tyčky, zubní nit a světlice.
8) kovové přezky spojující seřizovací popruhy jsou drobnější než u I3 (popruhy jsou tenké jako race volné konce) hlavní spojovací přezky jsou provlékací okénka (patrné na FOTO) místo zacvákávacích na I3 - bezpečnostní T systém i s přezkou je identický s I3