PG-Shop.cz : přihlášení
Zábava & bezpečnost: citlivě vyvážený poměr stability a pasivní bezpečnosti spolu s velikým výkonovým potenciálem
Nejmodernější pokrokové technologie: Falcon wing tips, DDsystém, VOsystém
Velmi čistý design: logické a propracované uspořádání vnitřní struktury spou s jednoduchým a přehledným vyvázáním (zašňůrováním)
Kombinace nejkvalitnějších materiálů: Gradient používá 100% Porcher Skytex tkaninu, Edlerid, Liros, Peguet, Harken, Ronstan…
Golden5 je nejnovějším křídlem vývojového týmu Gradient. Je již pátou generací nejúspěšnější modelové řady Golden. Mimořádně dobře vyvážená dynamika křídle, přesné řízení a jasná signalizace přetažení jsou zárukou toho, že Golden5 bude vždy pro pilota spolehlivým partnerem.
Vynikající výkon, ovladatelnost a i rychlost jsou vyváženy vysokou mírou pasivní bezpečnosti. Citlivá a bezprostřední zpětná vazba kluzáku umožňuje pilotovi rychle se s kluzákem sžít. Létání s Golden5 je pak uvolněné a intuitivní a pilot si může v klidu užívat krásu z létání a soustředit se na důležitá rozhodnutí během letu.
Golden5 je určen pro nejširší pilotní veřejnost. Od talentovaných čerstvých držitelů pilotní licence až po dlouholeté zkušené piloty, kteří vyžadují od svého kluzáku kromě vysokého výkonu i mimořádnou míru bezpečnosti. Golden5 se vyznačuje snadným startem, což je charakteristika kterou oceňují všichni piloti létající na Gradient křídlech po celém světě. Při letu v termických proudech dokáže Golden5 točit ploché zatáčky i na malém poloměru díky přesnému řízení a okamžité reakci na přenášení váhy v sedačce.
Půdorys tvoří štíhlá elipsa s obdélníkovým tvarem ve středu a s lehce pozitivním zakřivením náběžné hrany a s novým tvarováním koncových oblouků tzv. Falcon wingtips pro minimalizování indukovaného odporu. Použité profily byly nově vytvořeny speciálně pro Golden5 a VO systém. Zúročili jsme bohatě nabyté zkušenosti s profily použitých na kluzácích Nevada2, Aspen6 a Avax XC5. Maximální tloušťka, průběh tloušťky a prohnutí střední křivky profilů byly optimalizovány s ohledem na výkon, max. míru stability v celém rozsahu rychlostí, průběh řídících sil a správného vynášení silových účinků od poutek.
Vhodným rozmístěním těchto profilů po rozpětí kluzáku jsme dosáhli vyšší kompaktnosti vrchlíku, příjemných letových vlastností a rychlé a řízené regenerace vrchlíku po kolapsech. Pro nový profil křídla jsme optimalizovali tvarování a umístění plnících otvorů na náběžné hraně, tzv. VO systém.
Obdélníkové plnící otvory na nenosných žebrech zajišťují dostatečné natlakování vrchlíku v celém rozsahu rychlostí. V-otvory na nosných žebrech zajišťují efektivní plnění vrchlíku a směřují tok vzduchu při vnitřním pohybu vzduchu v komorách směrem na spodní stranu křídla a ne na horní stranu křídla. Tím nedochází k ovlivnění proudění na horní podtlakové straně křídla, což zabraňuje ztrátám vztlaku a nárůstu aerodynamického odporu. Prakticky to znamená, že při letu v turbulentních a hlavně termických podmínkách, kdy dochází k výraznému vnitřnímu proudění uvnitř vrchlíku podpořeného nutnými zásahy do řízení, se zbytečně nezvyšuje opadání a kluzák neztrácí dopřednou rychlost. Díky VO systému má nosová část profilu čistý tvar. Plynulý tvar profilu koresponduje s aerodynamickou čistotou ve smyslu malého aerodynamického odporu. Jiné tvarově komplikovanější tvarování nosové části profilu budou vždy vykazovat větší aerodynamický odpor.
Do přední části žeber jsou integrovány nylonové struny, které přispívají k dobrému plnění vrchlíku a zajišťují čistý tvar náběžné hrany. Na odtokové hraně v oblasti uší jsou použita mini-žebra, která zajišťují vyšší čistotu odtokové hrany. Pro dokonalou distribuci sil z poutek do celého vrchlíku jsou použity obloukové výztuhy s nylonovou strunou v závěsných bodech řad B a C. Způsob vyvázání vrchlíku s velmi krátkými vidlicemi horního patra zlepšuje stabilitu při letu na maximální rychlosti, snižuje aerodynamický odpor a dělá vynikající strukturální pevnost vrchlíku. Pro vyvázání je použit systém tří a půl řad (A, B, C) a tří pater šňůr s odstupňovanými průměry.
Pro vyvázání jsou použity šňůry nejvyšší kvality od firem Liros a Edelrid. Hlavní a spojovací šňůry jsou chráněné opletem. Horní šňůry jsou bezopletové s odstupňovanými průměry pro snížení odporu. Bezopletové šňůry mají díky možnosti zavlékání výhodu ve vyšší pevnosti, stálosti a v nižším aerodynamickém odporu než stejně pevné šňůry s opletem. Hlavní C-šňůry jsou připojeny ke karabinkám pomocí smyček. Při technické kontrole kluzáku lze velmi snadno jejich uvolněním kompenzovat případné zkrácení šňůr řady C. Tímto jednoduchým řešením se také prodlužuje čas do nutné výměny celého vyvázání. Sofistikovaná kombinace materiálů šňůr (Dyneema a Aramid) v jednotlivých řadách a patrech dokáže udržet geometrii vyvázání po dlouhou dobu bez nutných korekcí. Tato technologie prodlužuje časový interval do výměny celého vyvázání a garantuje pilotovi udržení maximálního výkonu kluzáku. Golden5 je vybaven osvědčeným a velmi účinným speed-systémem s velkým pracovním rozsahem a odolnými bezúdržbovými kladkami.
Velikost | 22 | 24 | 26 | 28 | 30 | |
Rozložená plocha | [m2] | 24,10 | 26,12 | 28,35 | ? | |
Projekční plocha | [m2] | 20,47 | 22,18 | 24,08 | ? | |
Rozpětí | [m] | 11,34 | 11,80 | 12,30 | ? | |
Projekční rozpětí | [m] | 8,92 | 9,28 | 9,67 | ? | |
Štíhlost | [1] | 5,34 | 5,34 | 5,34 | ? | |
Projekční štíhlost | [1] | 3,88 | 3,88 | 3,88 | ? | |
Max. hloubka | [m] | 2,58 | 2,68 | 2,80 | ? | |
Min. hloubka | [m] | 0,82 | 0,86 | 0,97 | ? | |
Počet komor | 54 | 54 | 54 | ? | ||
Spotřeba šňůr(1) | [m] | 251,51 | 265,60 | 273,97 | ? | |
Hmotnost kluzáku | [kg] | 4,8 | 5,1 | 5,5 | ? | |
Vzletová hmotnost(2) | [kg] | 75-90* | 85-105 | 95-115 | 110-135* | |
Certifikace EN / LTF | B | B |
Poznámka:
Gradient patří mezi firmy, které se rozhodli ukončit honbu v publikování údajů o výkonnosti. Vzhledem k jejich proměnlivosti je téměř nemožné tyto údaje získatnebo dokázat s jakoukoli přijatelnou mírou přesnosti. V posledních několika letech jsou důsledkem této situace neustálé dohady a fakt, že zlepšení je vždy možné dosahovat také na papíře. Nakonec to znamená, že čím odvážnější je výrobce, tím víc oslňující čísla je schopenvytvořit. Tato skutečnost je známá všem, kdo se pohybují v tomto oboru delší dobu, a je na čase skoncovat s touto stupňující se tendencízpůsobující hysterii. Někteří další výrobci se již k této myšlence připojili a doufáme, že budou následovat i další. Pokud chcete vidětobvyklá "přesná čísla", je nám líto, ale nemůžeme pomoci - nemáme je. Nemyslíme si, že je správné publikovat jakékoli údaje bez přítomnosti pevných norem pro zaznamenávání údajů o výkonnosti v tomto odvětví a tak Data o výkonech jsou závislá na zatížení, typu postroje a pozice pilota.
Horní potah | Skytex 38 E25 - Universal, 38 g/m2 |
Spodní potah | Skytex 38 E25 - Universal, 38 g/m2 |
Žebra a diagonály | Skytex 40 E29 - Hard, 40 g/m2 |
Šňůry hlavní | Edelrid Aramid 7343-140 Ø1.3 mm, 7343-190 Ø1.5mm, 7343-230 Ø1.7 mm, 7343-280 Ø1.8 mm |
Šňůry spojovací | Edelrid Aramid 8000/U-090 0.5 mm, Edelrid Dyneema 7850-080 Ø 1.0 mm, 7850-100 Ø 1.1mm, 7850-130 Ø 1.3mm, |
Šňůry horní | Edelrid Aramid 8000/U-050 Ø0.5 mm, 8000/U-090 Ø0.8 mm, Liros Dyneema DC 060 Ø0.6 mm, DC 100 Ø0.7 mm, DC 120 Ø0.8 mm |
Šňůry řídící | Edelrid Dyneema 7850-080 Ø1.0 mm, Edelrid Aramid 7343-140 Ø1.3 mm, Edelrid Dyneema A-10/N-300 Ø2.5mm |
Popruhy | Mouka Tišnov PAD, 15mm, 22mm |
Kladky speed-system | AustriAlpin FL12A |
Kladky řidičky | Riley RM302 |
Karabiny | Maillon Rapide MRDI03.5, MRSI03.5 S12 |
13 658 Kč Zobrazit Přidat do košíku
4 363 Kč Zobrazit Přidat do košíku
0 Kč Zobrazit Přidat do košíku Není skladem
10 590 Kč Zobrazit Přidat do košíku Zboží je k dispozici ve více variantách
5 222 Kč Zobrazit Přidat do košíku Není skladem